Sunday, December 11, 2011

al_kisah

assalamualaikum
hi pembaca2 blog ku...(ceh,mcm la ramai sangt yg baca blog ko ni tqah...)
haha...dh lama x update blog ni...
bak kata k.ngah...blok aku ni dah diumpamakan mcm "kereta buruk di atas bukit"
hihi,...
aku bkan xbkk blog ni...
always bkk..
tp hanya mmpu untuk baca blog kakak2 je...
nk up date blog sendiri.....kemalasan melanda diri...
hihi

ok....sekarang aku akan update kan pe yg dah jd selama aku menyepi  kt blog ni secara pantas..
sepantas kilat
hahaha...

sekarang aku tengah praktikal kt HRPB ipoh....minggu pdan last prktikal untuk sem5....thats mean esok la....hihi...bnyk pengorbanan yg aku tngok sendiri...pengorbnan seorang isteri yg jge suami yg sakit,pengorbanan seorng suami yg masih setia jge isteri terlantar,pengorbanan anak untuk ibu/ayh..pengobanan ibu/ayh untuk ank...pengrbnan kekasih terhadap kekasih...:-) semua tu aku tengok tiap2 hari...and semua tu mmpu wat hati aku tersntuh n mmpu wat aku tersenyum..sbb pd aku even diorng sakit...masih ada seseorang yg setia d sisi...kadang2 aku terpikir.....kalau aku d tmpat diorng satu hari nnt....mcm mana??????pada situ aku sedar keje yg aku pilih bukan hnya untuk bg aku mkn satu hari nnt...tp boleh sedarkan aku jgk...:-) time kasih Ya Allah....yup,aku mmg bangga ngn keje aku even ada sesetengah orang yg penah ckp kt geng2 nursing ni adalah "pencuci najis"...
xkisah la...aku suka...jnj Allah tahu isi hati kitorng samada ikhlas atau x...:-)


miggu lepas aku g umah kakngah......thanks to k.ngah n banis sbb bwk g jln2 kt  i-city
hihi....dh lama tringin nk pi tp xsampai2...finally sampai jgk...
even g jln2 je xmasuk n xmain pape pon....tp thnks a lot jgk....
but, ngah....mana gmbr.........???hihi
nnt bila2 aku pi umah hg lg k....



ni sebelum gerak g i-city....


ye..........saya dah jejak kn kai d i-city..(kalau korang tngok then ckp"eleh,aku d pi lama dah pon....xkecoh pon"...aku akan jwb "aku peduli apa.....ni blog aku..aku punya suka la..hahahaha")


see.....chika honey pon excited....mata dia xhabis2 pandang lampu...mulut dia lagi riuh xbrenti nyanyi dan bercerita ape ntah...(bercerita dalam bhsa dia la...)


di bwah pohonan bercahaya....hahaha...jiwang!

dah k.ngah kata aku jiwang..

then thnaks to k.ngah n banis jgk sbb bwk pi mkn kndri....
time kasih k.ngh sbb sudi pinjmkn baju kurung atas sbb aku xbwk bju kurung....dah xkn nk pkai jeans kot pi kndri....xptot langsung...:-)



chika honey mkn nasik minyak...eh, bkan...mkn pe ntah...serbuk2 je aku tngok mula tu...hihi
hanya ibunye yg tahu apakah itu...

p/s : k.yong....kapan kah hang mau bawak aku jln2.................
        hahahah







No comments:

Post a Comment